Thursday, October 6, 2011

Questionnaire Isu Hukum Hudud



Salam sejahtera...

Untuk entri kali ni wp nak melontarkan beberape soalan tentang isu hukum Hudud yang sedang hangat diperkatakan sekarang ni....

Cube la korang sama2 fikirkan jawapannya ye dan klu boleh lupekan sekejap parti yg korang sokong....

1) Kenapa kerajaan sekarang ini tidak melaksanakan hukum Hudud?

2) Adakah sebarang jaminan sekiranya pembangkang menang PRU akan datang, hukum Hudud akan dilaksanakan?

3) Bagaimanakah sebenarnya perlaksanaan hukum Hudud ini?

4) Sebagai rakyat biasa adakah kita sepatutnye memikirkan perkara ini? jika ya, sila ke soalan 7

5) Adakah isu Hudud ini sekadar modal politik PAS?

6) Jika anda menjawab ya pada soalan 5, sila jawab soalan 1 semula.

7) Adakah anda mengundi calon pilihanraya berdasarkan kepada janji2 yg ditaburkan sahaja? jika ya, sila jawab soalan 2 semula.

8) Adakah anda benar2 faham tentang hukum Hudud ini? jika tidak, sila tanya soalan 3 pada mereka yg berkelayakan. jika ya, sila jawab soalan 3 dgn menggunakan 300 patah perkataan.

Kertas soalan tamat buat waktu ini, sebarang komplen sila pos laju sebelum pukul 4ptg ini.

Wednesday, September 7, 2011

Empat Syarat Untuk Melakukan Maksiat

Suatu hari ada seorang lelaki menemui Ibrahim bin Adham. Dia berkata, “Wahai Aba Ishak ! selama ini aku gemar bermaksiat. Tolong berikan aku nasihat.” Setelah mendengar perkataan tersebut Ibrahim berkata, “Jika kamu mahu menerima 4 syarat dan mampu melaksanakannya, maka boleh kamu melakukan maksiat”. Lelaki itu dengan tidak sabar-sabar bertanya “Apakah syarat-syarat itu wahai Aba Ishak?”. Ibrahim bin Adham berkata……..


Syarat pertama
“Jika kamu mahu bermaksiat kepada Allah, jangan memakan rezekinya.” Mendengar itu dia mengernyitkan kening seraya berkata, “Dari mana aku mahu makan? Bukankah semua yang ada di bumi ini rezeki Allah?” “Ya”! tegas Ibrahim bin Adham. “Kalau kamu sudah memahaminya, masih mampukah memakan rezekinya, sedangkan kamu selalu berkeinginan melanggar larangan-Nya?”

Syarat kedua
“Yang kedua”kata Ibrahim. “kalau kamu mahu bermaksiat, jangan tinggal di bumiNya ! syarat ini membuat lelaki itu terkejut setengah mati. Ibrahim kembali berkata kepadanya, “wahai Abdullah, fikirkanlah, apakah kamu layak memakan rezekiNya dan tinggal di bumiNya sedangkan kamu melanggar segala laranganNya?”. “Ya, anda benar” kata lelaki itu.

Syarat ketiga
Dia kemudian menanyakan syarat yang ketiga. Ibrahim menjawab, “kalau kamu masih mahu bermaksiat, cari lah tempat tersembunyi yang tidak dapat dilihat olehNya!”. Lelaki itu kembali terperanjat dan berkata, “Wahai Ibrahim, ini nasihat macam mana? Mana mungkin Allah tidak melihat kita?”. “Ya, kalau kamu yakin demikian, apakah kamu masih berkeinginan melakukan maksiat?” kata Ibrahim. Lelaki itu mengangguk dan meminta syarat yang keempat.

Syarat keempat
Ibrahim melanjutkan. “Kalau malaikat maut datang hendak mencabut rohmu, katakan kepadanya. “ketepikan kematianku dulu. Aku masih mahu bertaubat dan melakukan amal soleh”. Kemudian lelaki itu menggelengkan kepala dan segera tersedar, “Wahai Ibrahim, mana mungkin malaikat maut akan memenuhi permintaanku?”

“Wahai Abdullah, kalau kamu sudah meyakini bahawa kamu tidak boleh menunda dan mengundurkan datangnya kematianmu, lalu bagaimana engkau boleh lari daripada kemurkaan Allah”

Tuesday, September 6, 2011

Tips Menikmati Buah Dada Isteri

Hasil kajian sains mendapati naluri lelaki sangat menyukai perempuan yang mempunyai buah dada besar kerana ia menandakan kemampuan perempuan itu untuk mengandung dan menyusukan anak.

Bahagian tubuh seperti buah dada dan punggung adalah kawasan di mana lemak DHA iaitu lemak untuk kecergasan otak disimpan. Sebab itulah kita mendapati isteri kita mengalami pembesaran di kawasan buah dada dan punggung. Apa yang penting, galakkan isteri untuk makan lebih ikan dan minyak ikan. Jika ibu sihat, otak anak yang dikandung pun akan sihat.

Sebab itu adalah penting kepada ibu yang membesarkan bayi, sedaya boleh menyusukan anak selama mana yang dia mampu. Ini kerana lemak simpanan di kawasan payu dara dan punggung boleh susut dengan sendiri kerana ia ditukarkan kepada susu ibu dan diberikan kepada anak melalui susu ibu. Lagi banyak anak disusu lagi susut lemak dalam badan ibu.

Berbalik kepada cara untuk membelai isteri yang bertetek besar, atau membelai buah dada isteri ia perlu dilakukan dengan lembut kerana kawasan tetek dan puting tetek adalah kawasan yang sensitif. Biasanya untuk wanita yang baru kenal belaian buah dada akan ghairah apabila disentuh. Wanita yang buah dada pada mulanya kecil, akan membesar apabila tetek selalu dibelai, buah dada diramas dan punting tetek dihisap. Ghairah dan berahi wanita dalam seks akan memberi isyarat kepada badan wanita untuk bersedia mengandung. Seperti mana yang dinyatakan sebelum ini, kawasan tetek dan punggung adalah kawasan simpanan lemak dan khasiat sebagai persediaan untuk badan wanita untuk mengandung.

Untuk isteri yang sudah selalu tetek dibelai dan diramas, maka ia boleh menimbulkan rasa kegelian jika belaian dilakukan secara gelojoh. Suami perlu pandai mempelbagaikan cara untuk menikmati tetek besar isteri.

Jangan terus sentuh buah dada isteri terutama puting tetek. Belaian mula dilakukan dengan kawasan sekeliling buah dada isteri. Kawasan bahu, atas buah dada dan pangkal buah dada adalah kawasan mula yang menghairahkan dan biasanya tidak menggelikan. Gosok dan sentuh dengan lembut kawasan itu. Cium bahu dan kawasan atas buah dadanya.

Jari-jari tangan juga perlu memainkan peranan untuk merangsangkan buah dada. Gosok sekeliling pangkal buah dada isteri dalam bentuk bulatan. Jangan sentuh lagi buah dada isteri. Gosok dan tanyakan di mana kawasan yang menyenangkan isteri dan cuba buat tumpuan di situ.

Bayangkan suami dalam keadaan sekarang. Sambil cium bahu dan kawasan atas buah dada isteri, jari-jari tangan menggosok sekeliling buah dada isteri. Gilirkan antara dua buah dada isteri.

Kawasan pangkal bawah buah dada isteri juga, merupakan kawasan yang sensitif dan ghairah seks isteri. Belai dan gosok perlahan-lahan dengan tapak tangan. Gilirkan dengan gosok sekeliling dan gilirkan antara dua buah dada isteri.

Apabila isteri sudah ghairah dan mahukan lagi belaian yang lebih, barulah boleh merangsangkan puting tetek besar isteri. Puting dirangsang dan digairah dengan lidah dan hisapan lembut. Hisap puting tetek dengan cara masukkan puting dalam mulut dan letakkan atas lidah. Pastikan pangkal puting tetek diantara dua bibir suami dan tidak kena kepada gigi. Sambil puting buah dada isteri disedut lembut, gunakan lidah untuk basahkan puting tetek.

Gunakan lidah untuk membuat sentuhan lembut dalam bentuk bulatan sekeliling puting tetek. Yang paling berahi adalah apabila puting disedut, lidah dibawah puting mengurut bawah puting tetek, umpama bayi menyusu. Gilirkan sama tempoh masa pada setiap buah dada.

Jangan lupa, sebelah puting tetek besar dihisap maka sebelah lagi bolehlah dibelai dan diramas. Jangan biarkan mana-mana belah buah dada kosong tidak disentuh dan dighairahkan. Kepada suami, jika mahu belajar cara yang baik menghisap puting tetek besar isteri, perhatikan bagaimana anak anda lakukan.

Sewaktu melakukan hubungan seks, semasa batang zakar berada dalam faraj isteri, tetek besar isteri perlu dibelai dan diramas lembut. Gilirkan dengan hisapan buah dada dan ramasan lembut. Jangan biarkan mana-mana belah buah dada kosong tidak disentuh.
“Breast fuck” atau memancutkan mani antara dua tetek besar isteri adalah satu cara untuk mempelbagaikan hubungan seks. Ia menghairahkan suami dan memberikan kepuasan terutama waktu-waktu isteri datang bulan atau pantang selepas bersalin. Jangan lupa untuk sapu sekeliling buah dada dengan air mani yang dipancutkan itu. Air mani lelaki perlu dibiarkan sehingga kering. Petua ini boleh membuat buah dada isteri sentiasa tegang.

Satu lagi posisi seks yang boleh menggairahkan buah dada isteri adalah dengan cara isteri berada di atas. Posisi “Woman on top” ini membolehkan buah dada dicapai dan diramas. Ia juga membolehkan puting tetek dihisap dan dirangsangkan dengan mulut suami.

Wednesday, August 17, 2011

Isteri Dicekup Berkhalwat Di Pagi Ramadhan

KUALA LUMPUR: Seorang wanita berusia 41 tahun nekad ‘menceraikan dirinya sendiri’ selepas rahsia hubungan sulitnya dengan lelaki lain sejak tiga tahun lalu dikesan suaminya.
Perbuatan itu dilakukan apabila dia mengambil telefon bimbit suaminya dan menghantar SMS ke telefon bimbitnya dengan menjatuhkan talak tiga terhadapnya demi memastikan dia dapat meneruskan hubungan sulit dengan kekasihnya.

Bagaimanapun, perbuatan curang wanita itu sejak hampir dua tahun lalu terbongkar apabila dicekup penguat kuasa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) ketika bersekedudukan bersama kekasihnya di sebuah rumah di Setapak, di sini, kira-kira jam 1 pagi, kelmarin.

Suami mangsa, ahli perniagaan dari Emiriah Arab Bersatu (UAE) berusia 48 tahun yang mahu dikenali sebagai Jason, berkata dia dan isterinya mendirikan rumah tangga sejak 1996 dan hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan tiga cahaya mata iaitu dua perempuan serta seorang lelaki berusia 10 hingga 16 tahun

Jason yang sering pulang ke negara asal untuk menguruskan perniagaannya berkata, dia mula mengesyaki kecurangan isterinya itu selepas terserempak wanita terbabit bersama lelaki lain turun dari sebuah hotel di Ampang pada hujung 2009.

Friday, June 17, 2011

Cinta, Love, Sayang, Rindu, Kasih

Gambar Sekadar Hiasan... Comel budak ni kan... ^_^

Ramai yang pandai meluahkan kata
cinta dan mengatakan cintanya terlalu mendalam
namun sebenarnya masih ada yang tidak tahu apa
erti cinta yang sebenar. Bagi yang baru
memulakan cinta dan sudah pun bercinta
fahamilah ada apa dengan cinta. Cinta itu sebuah
jalan dan komimen bukan hanya sekadar
perasaan. Cinta juga tidak semestinya berakhir
dengan bahagia kerana cinta tidak pernah
berakhir. Masih belum terlewat untuk kamu
membina sesuatu hubungan atau memperbaiki
hubungan dengan mengerti tentang cinta sebenar.

Seorang pencinta terbaik adalah
sahabat yang terhebat. Jika kamu mencintai
seseorang, jangan berharap bahawa seseorang itu
akan mencintai kamu sana seperti kamu
mencintainya. Salah seorang dari kamu akan
memberi lebih dan kamu perlulah berkorban
andainya kamu yang perlu memberi lebih. Begitu
juga ada yang akan mencari dan ada yang
menanti.

Jangan pernah takut untuk jatuh cinta
walaupun mungkin akan menyebabkan kamu sakit
dan menderita tapi jika kamu tidak mengikut kata
hati kamu pasti dapat menghadapi sebarang
kemungkinan. Lebih baik kamu menangis kerana
putus cinta daripada kamu menangis kerana tidak
pernah memberi dan menerima cinta dalam hidup
kamu.

Cinta sejati mendengar apa yang tidak
dikatakan dan mengerti apa yang tidak dijelaskan,
sebab cinta tidak datang dari bibir dan lidah atau
fikiran melainkan dari HATI.

Ketika kamu mencintai seseorang,
jangan terlalu mengharapkan balasan daripadanya.
Sebab jika kamu bersikap sedemikian, kamu
sebenarnya bukan mencintainya tetapi kamu
sedang membuat satu pelaburan dalam hidup.

Jika kamu dilamun cinta, kamu harus
bersedia untuk menerima penderitaan. Kerana jika
kamu mengharap kebahagiaan, kamu bukan
mencintai melainkan memanfaatkan.

Lebih baik kehilangan egomu daripada
kehilangan seseorang yang kamu cintai, kerana
egomu itu sebenarnya tidak boleh dibawa ke mana-
mana.

Sangat sukar bagi pasangan yang
mencintai satu sama lain tapi berlainan dunia
untuk bersama namun apabila kedua dunia ini
dapat disatukan itulah yang di sebut KEAJAIBAN
CINTA.

Jangan mencintai seseorang seperti
bunga kerana bunga mati kala musim berganti,
cintailah mereka seperti angin, sebab angin bertiup
selamanya

Cinta mungkin akan meninggalkan
hatimu bagaikan kepingan-kepingan kaca, tapi
ingatlah bahawa ada seseorang yang akan
bersedia untuk mengubati lukamu dengan
mengumpulkan kembali pecahan-pecahan kaca itu
sehingga kamu akan menjadi kuat
kembali

Dream can change, but LOVE is forever....

Tuesday, June 14, 2011

20 Perkara Yang Membuatkan Wanita Benci Lelaki


1. MENINGGIKAN SUARA

Tahulah mereka dikurniakan suara yang 'macho' tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.


2. MAIN KAYU TIGA

Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

3. SUKA 'CUCI MATA'

Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!

4. MENGONGKONG

Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka... Macammana tu?

5. EGO

Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.

6. MENIPU

Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.

7. PERASAN

Aduhaiii... lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu... Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji...

8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI

Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih... Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai.

9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN

Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya... mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

10. CEMBURU BUTA

Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!

11. MATA DUITAN

Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya 'lelaki spedo'. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan... apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!

12. KOMITED TERHADAP KERJAYA

Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa...

13. PANAS BARAN

Aduiii... masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!

14. KAKI MEROKOK

Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak... asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak... membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.

15. PENGOTOR

Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah... hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.

16. GELOJOH

Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam 'food machine'. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?

17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN

Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.

18. TIDAK TAHU MEGHARGAI

Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

19. PUTAR BELIT

Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.

20. SUKA KONTROL MACHO

Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga!

World Peace: No Comment!

Monday, June 13, 2011

Bersediakah Kita Apabila Dirompak


Banyak kes pecah rumah dan ada ahli keluarga dibunuh atau dirogol oleh perompak. Muhasabahkan diri kita. Adakah kita pernah mengabaikan tanggungjawab sebagai ketua dalam keluarga menentukan anak-anak dan isteri kita selamat ketika tidur waktu malam hari? Adakah kita pernah memagar rumah kita secara fisikal dan dipagari dengan pendinding ayat Al-Quran.

Rumah yang dipagar dengan keluli atau mangga solex, sekiranya perompak menggunakan ilmu sihir boleh membuka semua kunci. Kerana ilmu sihir itu kerja iblis dan syaitan. Terutama perompak dari Indonesia yang mahir menggunakan ilmu sihir memukau dan pembuka kunci. Hanya dengan menepok mangga ia terbuka tanpa kunci. Jadi mari kita pagar rumah kita dengan ayat suci Al-Quran dan baca tip pencegahan ini.

Tips menghalang kecurian.

(1) Jangan biarkan anak-anak tidur di ruang tamu seorang diri (Mereka mungkin menggunakan anak sebagai tebusan).

(2) Kunci atau sorokkan semua pisau-pisau yang terdapat di dapur sebelum tidur (Kesemua kes kecurian di dapati pisau hilang dan menurut polis mereka akan mencari pisau dahulu sebelum mencuri bertujuan untuk melindungi diri mereka).

(3) Sekiranya terdengar/terlihat paip air di luar rumah terbuka pada tengah malam (pukul 12:00 ke atas), jangan keluar rumah untuk menutup paip tersebut kerana ini adalah taktik terbaru mereka di mana mereka telah menunggu diluar pintu rumah untuk masuk (Kes terbaru berlaku di Dungun dan Petaling Jaya).

(4) Beritahu anak-anak sekiranya hendak ke tandas (jika tandas jauh) di waktu tengah malam, kejutkan ibubapa untuk bersama mereka.

(5) Jangan simpan barang-barang kemas di dalam almari baju (Cara lama ...).

(6) Bawa alarm kereta bersama semasa tidur, in case terjaga tengah malam, cuba on and off kan balik untuk menakutkan pencuri (Menandakan kita sentiasa alert).

(7) Tekan button merah alarm kereta anda jika anda suspect pencuri sudah masuk ke dalam rumah.

(8) Sekiranya terlihat orang-orang yang agak aneh dan asing di kawasan rumah anda, sila dapatkan plet no motor/kereta mereka (Selalunya naik motor dan mereka ni biasanya berdua, setiap kali kita lalu depan mereka, mereka akan menundukkan kepala).

(9) Pesan kepada jiran, sekiranya ada sesiapa yang datang ke rumah kita dan mengaku saudara kita bertujuan untuk mengambil barang-barang, jangan benarkan, beri nombor telefor pejabat anda kepada jiran supaya mereka boleh double check dengan kita.

(10) Semasa tidur, pastikan handphone anda berada di sisi atau pastikan juga Cordless Phone anda berada di sisi anda ataupun sambungkan satu extension dalam bilek tidur anda. Ini memudahkan anda membuat panggilan kecemasan sekiranya anda terasa kehadiran pencuri di dalam rumah anda.

(11) Adakan senarai nombor telefon kecemasan seperti polis kawasan anda, bomba kawasan anda, 999 atau sebagainya. Pastikan nombor-nombor ini disimpan dalam handphone anda. Kalau boleh, hafalkan nombor tersebut. Ini memudahkan anda membuat panggilan telefon.

(12) Kalau berkemampuan, pasangkan alat pengesan kecurian di rumah atau automatik alarm.

(13) Lampu porch & lampu belakang rumah sepatutnya terpasang secara automatik bila malam, baik semasa kita ada di rumah atau pergi bercuti.

(14) Kalau cuti lama, pesan jiran kutip surat-surat dalam peti surat. Peti surat yang penuh membantu pencuri menghidu ketiadaan tuan rumah.

(15) Kalau kawasan anda kerap berlaku kecurian, buat permohonan rasmi dari Balai Polis berdekatan supaya ada anggota polis buat rondaan yang kerap di kawasan anda.

(16) Kereta Proton adalah paling mudah dicuri. Kalau kereta anda brand new, sekurang-kurangnya anda perlu lock gear & steering sebelum tidur (Sebenarnya masih boleh dicuri, tetapi akan berjaya melambatkan pencuri).

(17) Kalau ada anak-anak perempuan, sebaik-baiknya pintu biliknya dikunci dari dalam (Sebab ada pencuri yg mengambil kesempatan seksual) dan anda perlu ada kunci pendua in case berlaku kebakaran.

(18) Sekurang-kurangnya simpan kayu hoki atau baseball di bawah katil anda buat mempertahankan diri dari pencuri yang ganas.

(19) Jangan letak kunci bawah pasu bunga/mail box/alang pintu/tepi tingkap bila keluar (Pencuri dah lama tau taktik ni...). Lebih selamat beri pada jiran yang kita kenal rapat.

(20) Kalau sewa rumah baru pastikan anda tukar padlock baru, mana tau bekas-bekas penyewa lama simpan kunci pendua.

(21) Kurangkan pendedahan dan pergaulan anda dengan pekerja asing.

(22) Pastikan keadaan selamat sebelum buka pintu rumah (Tak kira siang atau malam, terutamanya balik lepas 11:00lam).

[Sumber]

Friday, June 10, 2011

Intro Anime Captain Tsubasa Dengan Pelakon Sebenar [Video]


Salam World Peace....
WP nak share dengan korang video yg bagi WP sangat lawak.... Kah Kah Kah.... Lawak tak.... Pernah tak korang tengok anime Captain Tsubasa @ Flash Kicker yg pada asalnya disiarkan di Jepun pada 1983-1986, memang kategori klasik la juge anime ni.... So, video yg WP nak share dengan korang kali ni adalah intro bagi siri anime tersebut yg telah dibuat semula menggunakan pelakon sebenar.... Ianya telah disiarkan oleh sebuah rancangan tv di Jepun.... Let's check this out babeh....

Thursday, June 9, 2011

Sejenak Ke Alam Rumah Tangga

Gambar: Sekadar Hiasan

Salam World Peace....

Entri kali ni ditujukan khas buat korang yg telah bergelar suami dan isteri.... Kepada suami2 bleh la amik nasihat yg disampaikan dan kepada isteri2 pula, memang entri kali ni khas buat anda.... 

Kata pujangga perempuan bagaikan angin, lembutnya melenakan dan ributnya menggusarkan.
 
Adakalanya mereka seperti ibu 
menyaji kasih, menghidang sayang.
Adakalanya mereka seperti anak
ingin dibelai, minta dimanjakan.
Adakalanya mereka seperti nenek
berleter seadanya, merungut semahuannya.

Namun,
teman kembara dalam kehidupan yang sementara ini.
bahagia dan derita kita sangat berkait dengan mereka.

( i )

Psst....
Tiba-tiba isteri merajuk
pandai-pandailah memujuk
buka telinga, tajamkan pendengaran,amati suaranya
teliti dengan hati yang terseni
rasional atau emosi ?
andainya emosi, belailah emosi itu
jangan cuba dihadapkan secara rasional
kerana si dia tak akan terdaya
mengunyah hujah, berilah walau seribu sebab
lengkap dengan perangkaan statistik
atau dokumen saintifik
berserta dengan beberapa affidavit
dia tetap melulu kerana fikiran sudah berjerebu.

Dalam situasi ini
fikiran telah ditawan perasaan
sebaiknya, perhaluskan kata, perindahkan bahasa
jinakkan perasaan, hadiahkan senyuman.

Masih gagal ?
cuba gunakan sentuhan
semarakkan belaian.

Masih gagal juga ?
Tunggu saja rajuknya reda
emosi isteri
bagai riak-riak air dalam cawan
jangan digoncang...... buat selamba
lambat laun, gelombang akan tenang
air dicawan akan kita minum jua.

Tapi awas.....
kalau ternyata, rajuknya berfakta
masamnya berdata, geramnya berilmiah
marahnya ada prima facie
ini rajuk taraf tinggi namanya
perlu ditangani berhati-hati
kalau ternyata benar,apa salahnya kita terima
mengaku lalu berjanji serta berikrar
" Sayang abang tak ulang lagi "
katakan " Sayang....abang alpa "
bisikkan " Darling.. I lupa.."
hulurkan tangan, pinta kemaafan
pendekatan kesannya, tapi hati suci.

Rajuk isteri seperti mangga muda
perisanya masam
tetapi... 
kalau kena cicahnya
enaknya akan terasa.
ingat, api yang panas, padam oleh salji yang dingin.

( ii )

Arghh...
tiba-tiba isteri merungut
malah kadangkala agak mengugut
minta aksesori serta perabut
minta Villa yang tersergam indah
atau mahligai di lereng bukit
sedangkan kita bukan Shah Jehan
yang mampu membina Taj Mahal buat isterinya
tetapi isteri pula, persis Nur Jehan
yang meminta petanda keagungan cintanya 
Katanya " Seabadi permata....
segermelapan intan " ...
sedangkan ditangan kita
cuma cincin tembaga.

Aduh...
peritnya mengukur cinta
dalam ukuran mayam atau menimbang setia
menerusi Bursa Saham papan utama
kasih isteri, turun naik
mengikut kadar tukaran wang asing.

Tiada guna menyesali diri
diakan dulu pilihan kita ?
semasa mekarnya
dia dihargai, dipuja-puji
dia kini sudah menjadi ibu
pada anak-anak kita
sudah takdir...
permata yang dipilih
perlu digilap semula.

Namun
putus asa jangan sekali
terimalah dia, dengan redha.
justeru isteri
pada hakikatnya
adalah bayang-bayang suami
wanita adalah tulang rusuk yang bengkok
luruskan dengan berhati-hati bertegas tapi jangan berkeras
lembut tapi jangan reput.

Katakan RM bukan segala-galanya
lalu pada saat yang kudus 
setelah bersolat bersama
bisikkanlah " Duhai isteriku...
marilah kita bina perkahwinan ini
dengan cinta yang sejati
marilah kita kutip rezeki
dengan keringat tersuci
kita cari harta, tetapi itu bukan segala-galanya
padamu isteri,istanamu, di hati ini
padamu sayang
kalung cintamu, di jiwa ini."

( iii )

Puuuh...
Akan tiba masanya bila 'isteri' di hati tapi kurang di mata
usia meningkat kecantikan tergugat
dulu yang kita lihat mulus kini beransur pupus
betis, tidak lagi bunting padi
pipi, bukan lagi pauh dilayang
apakah dengan itu akan berkurang cinta kita ?
jika berkurang, nyatalah cinta kita
selama ini cinta di mata bertapak di body
tapi jika cinta tetap kekal malah semakin bertambah
ertinya cinta kita di hati, berpasak di budi.
itulah cinta sejati.

Namun tidak salah 
di samping menyanjung budi,
kita merampingkan 'body'
kalau ada kesempatan
ajaklah dia bersenam, amalkan puasa sunat
tapi ingat niat kerana Tuhan
bukan kerana ingin kuruskan badan
tapi Tuhan Maha Penyayang
Dia pasti membantu isteri yang memburu keredhaan suami
tak salah kalau mohon kesihatan, kecantikan dan kecergasan
sama-samalah merampinkan badan
yang terlebih dikurangkan
jangan sesekali mencemuh apalagi menjauh
apa gunanya membandingkan isteri dengan perawan.

Bukan masanya lagi merenung dara
tapi kini saat menghitung dosa
lalu ajaklah isteri sama-sama menambah bakti
moga-moga cinta kita kekal ke hujung usia
di dunia ini dan di akhirat nanti
itulah yang dikatakan
hidup berdua, 'selepas' mati pun bersama.

( iv )

Uhhh....
Kekadang isteri mengamuk
dengan ombak prasangka dan taufan cemburu

Apa bukti setiamu suami ?
Apakah tandanya hanya aku di hatimu ?
kekadang disergahnya kita
ketika keringat masih membasah
baru menjengah pintu rumah.

Ketika itu nilailah diri
mungkin kita berdosa dengan Tuhan
atau bersalah dengan insan
mungkin banyak kezaliman dan penganiayaan
yang telah kita lakukan.

Lalu datang teguran, amaran dan peringatan
secara 'indirect' dari Tuhan
hadapkanlah diri ke cermin hati
kaji diri satu persatu
kalau liar, berhentilah
kalau berdosa, bertaubatlah.

Sebaliknya jika ternyata isteri yang melulu
nasihatkanlah baik-baik
bukan senang nak senang
ingatlah mustika kata dalam kitab-kitab tua 
suami yang bersabar dengan isteri yang jahat
akan mendapat pahala Nabi Ayub
atau ingatlah pesan Sayidina Umar al-Khattab
ketika didatangi seorang suami yang dileteri isteri :

" Bersabarlah, kerana sesungguhnya isteri telah banyak membantu kita. Dia yang menyelamatkan kita daripada amukan nafsu. Dia yang membantu menjaga makan minum kita. Dia yang mencuci kain baju kita. Dia yang membantu membersihkan rumah kita... lalu apa salahnya kita bersabar dengan sedikit kerenahnya ? "

( v )

Marilah sama-sama kita tabur secubit salji pada segenggam api.
Telah banyak kita dengar cerita keruntuhan, kisah perpisahan.
Marilah kita suburkan kembali pohon perkahwinan ini walaupun sudah berdekad-dekad usianya.

Institusi ini adalah kubu terakhir kita.
Marilah kita pertahankan bersama si dia.
Si diaku, Si diamu
cinta kita jangan mati dalam arus dunia siber,
biar setia kita makin waja.
Biarlah skrin-skrin internet atau inranet memaparkan
yang indah-indah pantulan seri rumah tangga kita.

Bicara ini diakhiri dengan satu coretan
yang mungkin boleh diguriskan pada kad hari lahir isteri
atau kad ulang tahun perkahwinan
atau surat biru yang ingin kau utuskan padanya...

Atau kau pahatkan saja di halaman hatimu pada malam nanti :

Aku hanya seorang suami yang menerima setulus hati seorang isteri.
Janji yang termeterai di akad nikah kita musim yang lalu.
Salam kuhulur buat menyapa hatimu nan luhur.
Bersamalah kita harungi derita yang datang.
Bersatulah kita tempuhi nikmat yang bertandang.
Denai perkahwinan pasti dihujani air mata.
Biar kita rasa: rupanya syurga itu sangat tinggi maharnya.

Isteri...
Tidak kutagih setia, sesetia Hawa.
Atau kerinduan menggila Laila yang sangat dalam.
Terimalah kehadiranku di sudut tersuci di dalam hatimu.....
Seorang Isteri. 

Tuesday, June 7, 2011

Gambit Saifullah X-Men Berpower Maki


Gambit X-Men sepatutunya power die serang pakai kad daun terup, tp Gambit yg ni serang pakai maki.... Hehehe.... Ape2 pon, diharap isu ini dapat diselesaikan dengan aman la ye, xmo gadoh2 kite semue 1 Malaysia maa.... Zaman dulu orang cakap, terlajak perahu boleh diundur tp terlajak kata xleh nak buat pe lagi.... Zaman ni orang cakap terlajak post kat Facebook sudah di print screen..... Hihihi.... 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Outbrain